تکریم خانواده شهید در روز وفات حضرت ام البنین

مقام معظم رهبری:مادرانی را که عزیزانشان به شهادت رسیده بودند،ما دیدیم ،آن چنان از خودشان استقامت نشان می دادندکه انسان را به حیرت فرو می برد.

حضرت«ام البنین (س)» که نامش نیز فاطمه بنت حِزام بود از «امیرالمومنین (ع)» درخواست کرد تا نامش را در مقابل فرزندان حضرت «زهرا (س)» صدا نکند تا مبادا آنان ناراحت شوند.این بانودر کربلا حضور نداشت. هنگامی که کاروان اسیران کربلا وارد مدینه شد، شخصی خبر شهادت فرزندانشان را به ایشان داد، اما ایشان در ابتدا از سرنوشت «امام حسین (ع)» پرسیدند. حضرت «ام البنین (س)» وقتی خبر شهادت چهار فرزندش و «سیدالشهدا (ع)» را شنید، گفت‌ای کاش فرزندانم و تمامی آنچه در زمین است فدای حسین می‌شد و او زنده می‌ماند.روز وفات حضرت «ام البنین (س)» به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده زیرا حضرت «ام البنین (س)» همانند مادران و همسران شهدا چهار فرزند خود را در واقعه کربلا از دست داد و سختی این درد را از نزدیک لمس کردند.حضرت «ام البنین (س)» پس از باخبر شدن از شهادت فرزندانش، همواره به قبرستان بقیع می‌رفت، قبر‌های فرضی را در آنجا می‌کشید و اشعاری که خود سروده بود، می‌خواند و می‌گریست و اهل مدینه گرد او جمع می‌شدند و همراه او گریه می‌کردند.

به مناسبت روز وفات حضرت ام البنین مادر حضرت ابوالفضل به منظور تکریم خانواده شهدا مصاحبه ای با خانواده شهیدجوان محمد علی دولت آبادی صورت گرفت.و از خانواده ایشان قدر دانی به عمل آمدو کلیپ تهیه شده در کانال های مجازی دبستان به نمایش در آمد.

راهشان پر رهرو و یادشان گرامی باد .

8 بهمن 99


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20