برگزاری جشن تکلیف به صورت مجازی

جشن تكلیف خاطره ای شیرین معنوی ،تربیتی است كه در آن دانش آموزان كه به این سن رسیده اند در آیین های گروهی با خدایشان عهد می بندند و دستورات دین مبین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین می كنند.
سن تكلیف در واقع آغاز بلوغ دختران و پسران است كه با جشن تكلیف احكام روح بخش دین مبین اسلام برای این قشرها ساری و جاری می شود.در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یكی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه ورسم زندگی معنوی برگزاری جشن تكلیف است ، برنامه ای كه آغازگر یك حركت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی و معنوی محسوب می شود.
در این برنامه تربیتی برای نسل آینده ساز آموخته های دینی تبیین و دستورات الهی تشریح می شود براین اساس آنچه را خداوند بر انسان واجب ساخته و از ما خواسته است باید عمل كرد.
در فرهنگ كهن ایرانی براي هر عید یا هر مناسبت خوب كه از طرف پروردگار، نعمتي به ما رسیده باشد، جشن مي گیریم تا بدین وسیله سپاسگزاري و شكر و شادي خودمان را نشان دهیم.

امسال باتوجه به شرایط کرونا و حفظ سلامت دانش آموزان این مراسم در فضای مجازی در روز سه شنبه برگزار گردید.و دانش آموزان در فضای مجازی شاد این روز را گرامی داشتند.از مهم ترین برنامه های این مراسم می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • قرائت قرآن
  • قرائت سوگند نامه
  • قرائت دکلمه
  • اجرای نمایش با موضوع احکام سن تکلیف

11 خرداد ماه 1400


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20