گزارش دی ماه

گزارشات سال ۱۳۹۸

هر فصلی برای خودش قشنگ است و زمستان که آغازش با  یلدا و دور همی خانواده هاست زیباتر از همه.

  • برگزاری همایش صدف های حجاب 2 دی ماه

 

  • برگزاری اولین جلسه آماده سازی دانش آموزان برای مسابقه تئاتر عروسکی 4 دی ماه
  • برگزاری اولین جلسه آماده سازی دانش آموزان برای سرود بصیرت(ارسالی از موسسه)4 دی ماه
  • برگزاری مراسم بزرگداشت 9 دی(روز بصیرت) که خلاصه عملکرد به شرح زیر است:

اجرای سرود بصیرت به صورت همگانی توسط دانش آموزان ،اجرای مقاله و دکلمه توسط دانش آموزان ، حضور رئیس بسیج دانش آموزی شهرستان همراه سخنران که این سخنران عزیز در مورد اهمیت این روز بزرگ و تاریخی سخنان مهمی را ایراد نمودند. حضور دانش آموزان بسیجی در همایش بزرگ اقتدار بسیج  که در سالن 9 دی برگزار گردید..

  • آماده سازی دانش آموزان قرآنی  برای شرکت در مسابقات پرتو نور شهرستان 10 دی
  • برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت زینب 11 دی :

در این مراسم دانش آموزان با اجرای سرودو دکلمه و مقاله در وصف شیر زن کربلا این روز را گرامی داشتند . دعوت از یکی از اولیا که، پرستار نمونه بودند و ایشان با سخنرانی در مورد شغل خطیر پرستاری دانش آموزان را با این حرفه بیشتر آشنا نمودند.  تجلیل از دخترانی که نام زیبای زینب را داشتند. .  برگزاری جشن ،همراه با مولودی و پذیرایی از دانش آموزان محفل را بسیار شاد و دلپذیر نمود.

  • حضور دانش آموزان در مسابقات قرآنی پرتو نور شهرستان 11 دی:

در این مسابقات دانش آموزان در رشته های مختلف حفظ، ترتیل، قرائت و صحت وقرائت نماز واحکام با هم به رقابت پرداختند که به حول و قوه الهی نتایج ارزشمندی به دست آمد رتبه اول در هر رشته به  شرح زیر است:

کلاس اول: زهرا ثروتمند (رتبه اول حفظ)

کلاس دوم: معصومه نمازی (رتبه اول ترتیل) ،  طهورا محمدی نصر ( رتبه اول حفظ)

کلاس سوم: مطهره سادات فاطمی پور (رتبه اول قرائت) ،  مهیا ایزی (رتبه اول حفظ، – رتبه اول صحت قرائت ومعنی نماز)

کلاس چهارم: ساجده زهرا کریمی مقدم (رتبه اول قرائت)،   فاطمه سادات حسینی هوشیار (رتبه اول حفظ)

کلاس پنجم: زهرامعتمدی (رتبه اول قرائت) ،   فاطمه مسکنی (رتبه اول ترتیل) ،  فاطمه محمد پور (رتبه اول حفظ)

  • برگزاری مراسم ویژه بزرگداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش 14  تا 16 دی ماهبمناسبت شهادت ناگهانی سردار دلها از همان ساعات ورود به مدرسه تمام درب ودیوار مدرسه سیاه پوش شد.دانش آموزان و معلمان همگی لباس عزا به تن نموده بودند و تمام فضای مدرسه را غم و اندوه فرا گرفته بود. مراسم با نوحه خوانی شروع گردید و دانش آموزان با شعارهای ضد آمریکایی خود انزجار خود را از آمریکای خبیث و پلید اعلام نمودند. زندگی نامه شهید خوانده شد.دانش آموزان تمام کلاسها و راهروها را با عکس سردار تزیین نمودند و در یک حرکت خود جوش در حیاط مدرسه تظاهرات نمودند. مراسم پذیرایی با میکادو خرما وحلوا برگزار گردید. حتی در این  سه روزعزای عمومی بسیاری از دانش آموزان خود بانی مجلس می شدند و مراسم را باکمک هم کلاسی هایشان به تنهایی انجام می دادند. مدیریت محترم هم با برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از اولیا و سرویس دانش آموزان در زنگ آخر سعی کردند مراسم  تعزیه شایسته سردار یزرگ برگزار شود.

  • برگزاری مراسم  زیارت عاشورا همراه با آش نذری بمناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش 18 دی ماه

  • آغاز مسابقات قرآنی شهرستان  در  رشته های حفظ ، قرائت، احکام از پایه سوم تا ششم  از 21 تا 25 دی ماه :این مسابقات در دارالقرآن یاسین برگزار شد و دانش آموزان همراه معاون پرورشی  در این مسابقات شرکت نمودند که نتایج خوبی هم به دست آمد:پایه پنجم:نرگس معینی نسب (رتبه اول حفظ شهرستان)   –   فاطمه محمد پور(رتبه دوم حفظ) –   زهرا معتمدی(رتبه دوم قرائت)-  فهیمه ناصری(رتیه اول احکام)پایه چهارم:ساجده زهرا کریمی مقدم (رتبه اول قرائت)   –  فاطمه حسینی هوشیار (رتبه سوم حفظ) –  فاطمه حسینی هوشیار ( رتبه سوم احکام)پایه سوم:مطهره سادات فاطمی پور(رتبه سوم قرائت)  –  مهیا ایزی (رتبه چهارم حفظ)

  • برگزاری مراسم ویژه هفته شورا 24  تا 30 دی ماه:

در این مرراسم روسای شوراهای مختلف دبستان : رئیس شورای دانش آموزی ، رئیس شورای معلمان ، رئیس شورای مدرسه ، رئیس شورای مالی ، رئیس شورای انجمن اولیا حضور یافته ودر مورد وظایف و عملکرد خود در طول سال تحصیلی توضیح دادند.   دانش آموزان با خواندن مقاله هایی اهمیت شوراها را یاد آوری نمودند. و گزارش جامعی از عملکرد دبستان  در هفته شورا به اداره آموزش و پرورش ارسال گردید.

 

  •  برگزاری مراسم ویژه فرار شاه خائن از ایران 26 دی ماهدر این روز دانش آموزان با اجرای نمایشی  فرار شاه را به تصویر کشیدند. مقاله و دکلمه های مختلفی در مورد این روزهای انقلاب و استقامت مردم ایران در سال 57خوانده شد.

 

  • برگزاری اجرای نمایش در مورد نظم وانظباط در 28 دی ماه
  • برگزاری نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی 29 دی ماه

این نمایشگاه که با محوریت پیشگیری از دخانیات، پیشگیری ازخشونت، داشتن زندگی سالم و نوجوان سالم و…. برگزار گردید. دانش آموزان  در کنار نقاشی های هایشان قرار گرفتند و به توضیح اهداف نقاشی خود پرداختند. این نمایشگاه مورد بازدید اعضای محترم انجمن اولیا قرار گرفتو حدود 70 اثر نقاشی دانش آموزان به اداره  آموزش و پرورش برای شرکت در جشنواره نوجوان سالم فرستاده شد.

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 10.5/20